Każde urządzenie mechaniczne wymaga okresowego przeglądu, kontroli i sprawdzenia. Pozwala to na uzyskanie zakładanej żywotności i sprawności urządzeń. Sprzęty grzewcze i chłodnicze posiadają gwarancję producenta. Zarówno kocioł gazowy dużej mocy pracujący w zakładzie, czy mały kocioł w mieszkaniu, podczas swojej pracy, zanieczyszcza się i zużywa. Stąd przegląd jest zalecany przynajmniej raz w roku.
Gwarancja, a przegląd
Kilkuletnia gwarancja jest udzielana pod warunkiem wykonania okresowych przeglądów. Po okresie gwarancyjnym przegląd jest niezbędnie potrzebny i zalecany. Warto pamiętać, że Viessmann udziela 10-letniej gwarancji na wymienniki ciepła ze stali szlachetnej w kotłach Vitodens pod warunkiem dokonywania corocznych przeglądów.
Jakie zalety niesie za sobą przegląd?
Podczas przeglądu można wyeliminować drobne zanieczyszczenia, zabrudzenia, które z czasem mogłyby zniszczyć urządzenie. Oprócz czyszczenia kotła, konieczna jest też regulacja i sprawdzenie poprawności działania, czyli analiza spalin, która określa sprawność urządzenia, jego efektywność i skuteczność oraz szczelność przewodu spalinowego. Podczas cyklicznych wizyt serwis MABAPA dokonuje regulacji kotła i instalacji grzewczej poprzez: odpowiednie ustawienie krzywej grzewczej, przedziałów czasowych, komfortowych temperatur. Sprawdzenie historii działania kotła pozwala na zoptymalizowanie jego pracy i dostosowanie do aktualnych potrzeb temperaturowych i czasowych.
Wyczyszczony i sprawdzony pod kątem regulacji kocioł może przepracować kolejny sezon grzewczy z optymalną sprawnością.
Kto może wykonać przegląd serwisowy firmy Viessmann?
Przeglądu może dokonywać jedynie osoba z uprawnieniami producenta, jak i uprawnieniami gazowymi, elektrycznymi. Każdy przegląd powinien być odnotowany w karcie gwarancyjnej z czytelnym podpisem serwisanta.
MABAPA Viessmann uczestniczy w programie serwisowym 24 h. Nasi pracownicy są doskonale przeszkoleni i mają stosowne uprawnienia.